Combinatieteam met debuterende jeugdspelers met 13-7 langs HDC 3

(17-02-2019) door: Klaas de Krijger

Onze laatste Bondswedstrijd was vandaag tegen HDC 3, dat dit seizoen heel ambitieus met veel jeugd uitkomt. We hadden afgesproken dat op de borden 8,9 en 10 jeugdspelertjes van DCIJ en de Haarlemse Dam Club elkaar zouden treffen. Renée,Lars en Jens debuteerden!

Routinier Vince van der Wiele op bord 6 bleek een te sterke tegenstander voor de nog jonge Angel Dittrich: 2-0. Op bord 2 hield Max van Dusschoten lang vol tegen captain Jan-Maarten Koorn, maar in het eindspel moest Max buigen: 4-0.

Renée Bal miste op bord 10 helaas op de 12e zet een fraaie dam en later verloor ze, maar dat was dan ook onze enige nederlaag:4-2. Zelf speelde ik op bord 4 tegen de pas een halfjaar dammende Adel Mubiru. Hij zag een door mij gemaakte blunder op klaarlichte dag niet en ik kwam met de schrik vrij, waarna ik alsnog won: 6-2, maar geloof me: Adel komt er wel in de toekomst!

Lars speelde remise op bord 9 tegen een sterk spelende Jasmine Koopman. Prima, Lars! Prima debuut en de 7-3 stond genoteerd. Zijn buurman Jens op bord 8 bleef tegen Justin Koopman niet achter en deelde de punten: 8-4! Op bord 1 won Max van René van Dusschoten: 10-4. Max topscorer en maker van het 1e wedstrijdpunt.

Tóch bleef het nog héél lang spannend, HDC 3 gaf zich nog niet gewonnen. Nicole stond een schijf achter, Menno hield goed stand tegen Hans Knobbe en ook Johan was nog onduidelijk. Johan ging op bord 5 voor de volle winst, maar het wilde uiteindelijk niet lukken: remise, maar wél match-winnaar! 11-5.

Nicole knokte zich op bord 3 prima terug naar remise tegen Ferdi Uilhoorn: 12-6 en op bord 7 werd de heel spannende partij van Hans Knobbe tegen Menno van Delft uiteindelijk ook remise. Eindstand 13-7 en een 8e plek, onderaan de middenmoot. We kijken terug op een seizoen met ups en downs, maar we konden 11 keer compleet aantreden en we bleven in 2 wedstrijden geheel ongeslagen.

Uitslagen in Toernooibase