Combinatieteam eindelijk op dreef met een 13-7 zege op DOS

(24-11-2018) door:Klaas de Krijger

Captain Jan- Maarten Koorn had voor deze wedstrijd alle registers opengetrokken: voor het eerst werden 6 spelers van Zaanstreek opgesteld. Het zat ons mee vandaag: een snelle overwinning van Max: 2-0.

Vince overzag op de 20e zet van Ton van Namen een damzet, maar won even later tóch zijn partij: 4-0 en een riante voorsprong. Daarna verslikte Jan-Maarten zich op bord 2 al vroeg tegen Henk Valk: 4-2 en een onverwachte tegenvaller voor Jan-Maarten die doorgaans als een der laatsten,zo niet als laatste uit is.

Schelte Betten op bord 4 pakte met een combi schijfwinst, en zijn tegenstander gaf meteen op: 6-2. Cees Staal speelde een prima partij op bord 5 tegen Victor Foss, en pakte zowaar remise, en alwéér een blauwe uitslag! (7-3). Piet Bakelaar op bord 3 trok in het macro-eindspel de partij naar zich toe, en won overtuigend: 9-3.

Johan Deubel op het laatste bord speelde op de 47e zet 27-31, maar had met 26-31 een winnende pracht-combi uit kunnen halen. De partij liep echter remise:10-4,maar Johan haalde daarmee het o, zo belangrijke eerste wedstrijdpunt binnen ! Aart van Dijk, die op bord 8 speelde volgde met een degelijke remise:11-5, en de beide wedstrijdpunten waren binnen!

DOS Routinier Cees van Atten was een maatje te groot voor Hans Knobbe op bord 6, en bracht de stand op 11-7. Tot slot had ik op bord 9 mijn handen vol aan een stug spelende Jan Schreurs, die verzuimde de remise af te dwingen, waarna ik met veel geluk won. Eindstand werd 13-7. Het zat ons erg mee vandaag.

Onze volgende wedstrijd is op 8 december wederom thuis tegen De Kroonschijf/DEZ-2

Uitslagen in Toernooibase