Combinatieteam ondanks twee blauwe uitslagen met 12-8 onderuit tegen Rijnsburg 2

(13 oktober 2018) Door: Klaas de Krijger

Vandaag speelden we uit tegen Rijnsburg 2. Op papier gemiddeld 109 ratingspunten sterker. Na een uur spelen was er nog niets aan de hand. Toen de tegenstander van Hans Knobbe een verkeerde combi nam, kwam Hans op schijfwinst, wat hij fraai wist om te zetten in winst: 0-2 voor. Zelf liet ik mij op bord 7 tegen Jan Parlevliet niet tot een Roozenburg-aanval verleiden, maar speelde mijn eigen spelletje, ging over op klassiek en kreeg na 42 zetten in een dun standje remise aangeboden:1-3. Max speelde op bord 1 een interessante partij tegen Arno Kooloos. Max had het betere spel, maar moest genoegen nemen met remise: 2-4.

Erik van der Haar speelde op bord 5 tegen Rinus Kromhout. Er was commotie over een niet-reglementaire zet van Rinus, maar Erik gaf de partij op (4-4). Daarna kwam Nicole op bord 6 pardoes een schijf achter, maar ze bleef secuur doorspelen. Vince speelde op bord 9 onder zijn kunnen en moest de punten aan Nico Mul laten: 6-4 voor de thuisclub.

Albert op bord 3 speelde zijn partij verdienstelijk naar een mooie remise tegen Casper Vroegop (7-5). Cees Staal op bord 8 kreeg op zijn 38e zet een fatale combi te verwerken tegen Alexander Zwanenburg:(9-5). Nicoles tegenstander besloot op de 50e zet in een voor hem lastige stand een schijf terug te offeren. Nicole greep haar kans en pakte remise! 10-6.

Jan-Maarten vocht intussen op bord 2 tegen de zeer sterke Albert Huisman ook nog eens tegen de tijdnood. Hij hield het hoofd koel en pakte verdiend remise en een blauwe vermelding: (11-7). Schelte op bord 4 tot slot kwam in het late eindspel tot 2 keer toe verloren te staan, maar zijn tegenstander zag moegestreden de winst niet en zo mocht de goed volhardende Schelte met een punt huiswaarts. Eindstand 12-8 voor de thuisclub.

Uitslagen in Toernooibase