DCIJ/Zaanstreek CT met vier invallers onderuit bij versterkt HDC 2

(15-sep-2018) Door: Klaas de Krijger

Captain Jan-Maarten Koorn moest liefst 4 invallers regelen tegen het sterker geworden HDC 2. Een zware opgave. Na een goed uur spelen kwam Nicole met de schrik vrij, toen Sjoerd van Hettema een damcombinatie over het hoofd zag.

Het bleef gelijk opgaan aan alle 10 borden, zelfs na 3 uur spelen. Cees van der Vlis, Max en Schelte achter elkaar remise (3-3). Jan-Maarten speelde tegen Paul Smit een goede partij, maar was even minder scherp en zag een dam-combi over het hoofd: 5-3 voor HDC 2.

Nicole kwam goed terug in de partij,brak door en won als enige DCIJ-er!! 5-5 en een meevaller. Zelf speelde ik een uitstekende partij tegen Rob van de Klashorst, die draaide om combi's en tempo-spel. Na dik 60 zetten deed ik in een waas een verkeerde zet, die verloor, in plaats van de remise, die binnen handbereik lag, te halen: 7-5. Peter van der Merwe haalde een keurige remise tegen Dimitri Otto en zo werd de stand 8-6 voor de Haarlemmers.

Hans Knobbe moest na lang volhouden zijn meerdere erkennen in Joep Kerkhoff:10-6. Koos trof de sterke Peter Schipper en haalde alles eruit wat erin zat: remise(11-7). Cees Staal was inmiddels al in een slechte stand beland tegen het Haarlemse jeugdtalent Nöel Neve en zo konden wij met een 13-7 naar huis.

Onze 2e wedstrijd, de thuiswedstrijd tegen het sterke Reeuwijk-Damlust Gouda CT, is op 29 september aanstaande.

Uitslagen in Toernooibase