Beker 2006

Bekerviertal DCIJ kan niet voor stunt zorgen tegen Hiltex

Door: Martin van Dijk

Na vijf jaar lang de finale van de Noord-Hollandse bekerwedstrijden bereikt te hebben, is het bekerviertal van DCIJ dit jaar al na één ronde uitgespeeld. DCIJ had de pech dat het direct tegen het vooraf favoriete Hitex lootte. Vijf jaar geleden versloeg DCIJ Hiltex nog verrassend met 5-3, maar dit jaar kon DCIJ niet opnieuw voor een stunt zorgen: 2-6.

Aangezien Hiltex een klasse hoger speelt dan DCIJ, had DCIJ aan 4-4 genoeg. Kees Pippel moest echter al snel opgeven, nadat tegenstander Ndjofang vanuit een zeer sterke stand een verrassende doorbraak nam. Jesse Bos dwong Nederlands kampioen Kees Thijssen, die vooraf zo vriendelijk was om met de jeugdafdeling van DCIJ op de foto te willen, vervolgens tot een afwikkeling die remise opleverde. Een knappe prestatie van Jesse! Martin van Dijk kon in een verloren stand door een foutieve voortzetting van tegenstander Paul Oudshoorn ineens een winnende stand op het bord krijgen. Nadat hij een directe winst miste en voor een andere winstoptie koos, wist hij vervolgens ook nog zijn tegenstander naar remise te laten ontsnappen.

Bij een overwinning van Martin had Stijn Tuytel voor het vierde punt kunnen zorgen, maar dat scenario was na de remise van Martin niet meer mogelijk. Stijn stond in zijn partij al een tijd onder druk en kon de remise, die van heel ver moest komen, niet vinden. Hierdoor werd het 2-6 voor Hiltex. De uitslagen zijn:

DCIJHiltex2-6
1.Kees Pippel (1355)Jean-Marc Ndjofang (1507)0-2 (1)
2.Jesse Bos (1283)Kees Thijssen (1513)1-1 (2)
3.Stijn Tuytel (1248)Johan Wiering (1405)0-2 (4)
4.Martin van Dijk (1269)Paul Oudshoorn (1382)1-1 (3)

DCIJ-Hiltex (jpg)