Uitnodiging Oudejaars­toernooi

Hierbij nodigen wij u graag uit voor de éénendertigste editie van het Oudejaars Sneldamtoernooi van IJmuiden. Dit toernooi wordt gehouden op zaterdag 30 december 2018 en vindt plaats onder auspiciën van Damclub IJmuiden. Er wordt gespeeld in de Jan Campertschool, Driehuizerkerkweg 34 te Driehuis NH.

Wedstrijdvoorwaarden

Dit traditionele sneldamtoernooi wordt gespeeld in drie groepen van gelijke grootte: Eregroep, Hoofdgroep en Promotiegroep. Deze groepen zullen zoveel mogelijk op basis van KNDB- of eventueel FMJD-rating worden ingedeeld. Het speeltempo bedraagt drie minuten plus twee seconden per zet per speler per partij. In iedere groep spelen de maximaal 28 deelnemers een rond toernooi. Indien spelers gelijk eindigen op plaatsen die voor een geldprijs in aanmerking komen, zullen de prijzen gedeeld worden. Deelnemers die door eigen toedoen in een voor hun speelsterkte te lage groep meespelen (bijvoorbeeld door te laat komen) verliezen hun recht op prijzengeld. Arbitrage aanvragen is niet mogelijk; het organisatiecomité doet wel een beroep op uw sportiviteit. Voor het overige worden de wedstrijdvoorwaarden van de KNDB gehanteerd.

Inschrijfgeld

Het inschrijfgeld bedraagt 10 euro voor senioren en 5 euro voor jeugdleden. Het inschrijfgeld dient vooraf overgemaakt te worden op rekeningnummer NL79 RABO 0383 6528 39 ten name van Damclub IJmuiden te IJmuiden. Op de wedstrijddag zelf kan ook contant betaald worden. Dit kost echter 2 euro extra per deelnemer.

Prijzen

De naam van de winnaar van de Eregroep wordt gegraveerd in de “Oudejaars Sneldamtoernooi”-bokaal. De bokaal zelf blijft in het bezit van Damclub IJmuiden. Het prijzengeld bedraagt minimaal:

PlaatsEre­groepHoofd­groepPromotie­groep
1e prijs€60,-€50,-€40,-
2e prijs€40,-€30,-€20,-
3e prijs€30,-€20,-€15,-
4e prijs€20,-€15,-€10,-

Verder ontvangen de groepswinnaars een exemplaar van het door wijlen voorzitter Jan Apeldoorn geschreven boek “100 jaar WK dammen”.

U kunt zich inschrijven via deze link of via Martin van Dijk: 06 14 89 71 43.

Inschrijven via e-mail is ook mogelijk: ln.nediumjibulcmad@ioonreotsraajeduo. In dat geval vermeldt u uw voor- en achternaam, woonplaats, e-mailadres, rating en de door u gewenste groep. Meer informatie kunt u vinden op het FMJD-forum en op Facebook.

Aanvang en prijsuitreiking

U wordt verzocht om uiterlijk 10.00 uur aanwezig te zijn. Deelnemers die op dit tijdstip niet aanwezig zijn en de organisatie hiervan niet op de hoogte gebracht hebben verliezen het recht om mee te doen. In noodgevallen kan de toernooileiding tijdens de toernooidag op bovenstaand nummer worden bereikt. De prijsuitreiking zal rond 17.30 uur plaatsvinden.

AVG

Tijdens het toernooi zullen foto's gemaakt worden, die dienen ter promotie van het evenement. Deze kunnen gebruikt worden op de website en Facebookpagina van Damclub IJmuiden en in de plaatselijke krant De Jutter. Verder zullen na afloop van het toernooi alle eindstanden gepubliceerd worden op Toernooibase.

Mocht u bezwaar hebben tegen bovengenoemde publicaties, dan verzoek ik u om voorafgaand aan het toernooi contact op te nemen met het organisatiecomité.

Wij rekenen wederom op een druk bezet, spannend, sportief, spectaculair maar vooral gezellig toernooi.

Namens het organisatiecomité,

Martin van Dijk

Overzicht Oudejaarstoernooien 1988-2017

Hieronder vindt u informatie over de laatste dertien jaargangen van het oudejaarstoernooi van IJmuiden.