Jeugddammers DCIJ naar finale NK

IJmuiden - Het is lang geleden dat in IJmuiden talentvolle jeugdleden afgevaardigd werden, maar nu is het weer zover. Vince van der Wiele, Ingmar Visser, Conall Sleutel en topman Feroz Amirkhan gaan aanstaande zaterdag IJmuiden vertegenwoordigen in de finale van het Kanpioenschap van Nederland.

Het is alweer een paar maanden geleden dat zij zich plaatsten voor de finales in Den Haag. De halve damclub, familieleden en trouwe aanhangers gaan de vier musketiers aanmoedigen in het verre Noordeloos, dat in de buurt van Gorinchem ligt. Topman Feroz Amirkhan is door de wol geverfd en heeft al drie keer aan het Kampioenschap van Nederland meegedaan, hij is levensgevaarlijk als het op combinaties aankomt. Ingmar Visser is een allround denksporter, zowel een goede schaker als een dammer. Conall Sleutel damt nog niet zo lang, maar is een enorm talent en ontwikkelt zich supersnel nu hij meedoet aan de onderlinge competitie van DCIJ. Eerste tiental speler Martin van Dijk bekommert zich speciaal om Conall. Vince van der Wiele is de benjamin van de vier, waar Damclub IJmuiden grote verwachtingen van heeft voor de toekomst.

/images/fotojeugd.jpg

Deze vier talenten gaan IJmuiden vertegenwoordigen bij het Nederlands Kampioenschap dammen. Vanaf links: Conall Sleutel, Feroz Amirkhan, Vince van der Wiele en Ingmar Visser.