Jeugd seizoen 2016/2017

De jeugdtraining begint op vrijdag 19h00, vóór de reguliere clubavond.

14-april-2017: Het paastoernooi bij de jeugd van DCIJ

Door: Nicole Schouten

Altijd op Goede Vrijdag wordt bij Damclub IJmuiden het paastoernooi gespeeld. Het eerste uur, van zeven tot acht, spelen de jeugdleden hun wedstrijden.

Dit jaar deden acht kinderen mee, alle zeven kinderen gebleven van het schooldamtoernooi en één die al wat langer bij DCIJ damt, Samuel. Jeugdleider Stijn Tuijtel maakte er een zevenrondig toernooi van. Er werd met klok gespeeld, en de jeugd kreeg maar vijf minuten per persoon per partij.

Duidelijk is nu te merken hoeveel de nieuwe leden al geleerd hebben, want in het begin zou iedereen meteen een zet doen zonder na te denken, maar nu was het ook voor hen sneldammen om niet op de klok te verliezen.

De eerste ronde leverde meteen een sensatie op: Lars won van Samuel. Eén moment van onoplettendheid van Samuel kostte hem de partij. In de tweede ronde won Lucas, die verder geen goed toernooi had, verrassend van Lars. Renée haalde haar eerste punten in de derde ronde. Ole verspeelde een eerste plaats door van Fico te verliezen. Tibbe wist van Lucas te winnen. Moritz gaat hard vooruit en maakt geen blunders meer.

De kinderen speelden zeer enthousiast en de partijen gingen snel na het beëindigen van een ronde door. Daardoor konden zes van de zeven ronden gespeeld worden. Ook werd er nog een barrage gespeeld tussen Moritz en Lars voor de 2de en 3de plaats. Lars won.

Bij de prijsuitreiking, waarbij voor iedereen een paasprijs was, kreeg Moritz de derde prijs. Heel mooi, want tot nu toe heeft hij nog niet veel gescoord in de onderlinge competitie, maar nu krijgt hij de smaak te pakken. Lars, de jongste van allemaal, kreeg de tweede prijs. Een knappe prestatie! Kampioen werd, niet verrassend maar toch moet hij het maar doen, Samuel. Na zijn eerste verliespartij won hij alle andere partijen!

Nadat de prijsuitreiking voorbij was en de kinderen met hun ouders vertrokken waren, kon het paastoernooi voor de volwassenen beginnen.

3-maart-2017: Simultaan en uitreiking van der Wal diploma aan nieuwe lichting paspoortdammers.