Combinatieteam met 8-12 verrast door De Kroonschijf/DEZ 2

(8-12-2018) door:Klaas de Krijger

De opstelling viel mee: Albert, Koos en Cees van der Vlis konden spelen. Na 9 zetten al domme pech: Max werd op bord 3 door een geniepig openingszetje een schijf armer en verloor kansloos:0-2.

Cees van der Vlis trok de stand recht op het kopbord: 2-2. Vince had op de 47e zet nog steeds goede winstkansen, maar pakte wél verdienstelijk remise:3-3

Daarna ging het vreselijk mis: Albert kreeg op bord 2 opgedrongen randschijven en werd overspeeld:3-5. Koos op bord 4 moest geforceerd een schijf inleveren en verloor daarna de partij: 3-7 en het gat was halverwege de wedstrijd al geslagen: 4 bordpunten achter! Cees Staal,die een geweldig seizoen speelt, pakte op bord 6 remise: 4-8.

Hans Knobbe op bord 10 wist een zeer slechte stand om te toveren naar remise en tekende de 5-9 aan. Onze captain Jan-Maarten Koorn speelde een spannende partij op bord 5, al bleek in de analyse dat zijn 38e zet niet goed was. Hij pakte ook de remise: 6-10 en nog immer een gat van 4 bordpunten.

Johan Deubel redde het niet op bord 9 en de nederlaag was een feit: 6-12. Als laatste won ik op bord 7 en werd de eindstand bepaald op 8-12.

Onze volgende wedstrijd is op 5 januari uit tegen Scheveningen.

Uitslagen in Toernooibase