Door pech achtervolgd Combinatieteam verliest ondanks blauwe uitslag captain

(2018-11-10) Wedstrijdverslag door Klaas de Krijger

Het zit het CT niet mee de laatste tijd.Tegen Den Haag 2 had invaller Martin van Zanen op bord 10 al snel een schijf minder en wachtte de 2e niet af.Hij gaf snel op tegen Jeremy Pauwels: 2-0 voor de thuisploeg. Albert Roelofs haalde vervolgens met een combi uit naar dam en won snel op bord 3 van Oedebhaan Dihal: 2-2.

Johan Deubel op bord 6 nam een leuke combi naar doorbraak, maar had de pech dat er voor zijn tegenstander Hedwig Callender een tegencombinatie achteraankwam; een tegenvaller voor Johan en het team: 4-2. Daarna nog meer onverwachte tegenslag: ikzelf speelde tegen Alex Kruyshoop op bord 5 een redelijk goede partij, maar ik blunderde vreselijk op de 33e zet, terwijl ik nog prima zetten had als 1823 of 1520..Het was meteen over en uit en 6-2 voor Den Haag 2.

Aart van Dijk en Rinus Snellaars maakten het elkaar niet moeilijk op bord 7 en deelden de punten:7-3. Vince had het betere van het spel op bord 9, maar moest ondanks zijn betere stand met een puntje genoegen nemen tegen Nerin Bisseswar: 8-4. Het ging er beroerd uitzien voor ons: Nicole stond slecht tegen de sterke Bas Baksoellah, die ten koste van een schijf een doorbraak naar veld 45 had geforceerd. Maar Jan-Maarten Koorn stond een gezonde schijf voor in een moeilijke stand, Max ging een schijf winnen en ook Cees Staal had kansen!

Nicole vocht op bord 4 nog goed terug, maar werd uiteindelijk slachtoffer van een combi: 10-4. De druk op Max, Jan-Maarten en Cees Staal werd (te) hoog. Max en zijn tegenstander Harry Zandvliet op bord 2 maakten fouten over en weer en de partij werd uiteindelijk remise, Cees staal zag vermoeid de winst in het eindspel tegen Jeroen Wit niet meer op bord 8 en moest het doen met een puntendeling. 12-6.

Gelukkig werd de wedstrijd besloten met een grandioos winnend overmachtseindspel op bord 1 van Jan-Maarten Koorn tegen de sterke Radjendrenath Kalloe, een blauwe uitslag voor onze captain! Einduitslag, wat geflatteerd: 12-8.

Op 24 november spelen we onze volgende Bondswedstrijd thuis tegen DOS Delft.

Uitslagen in Toernooibase