Paas-schaak-damtoernooi weer gezellig druk

(25-3-2016) Door: Dick Wijker

Zoals elk jaar hielden schaakclub Kijk Uit en damclub DCIJ op goede vrijdag het jaarlijkse Paastoernooi.

Natuurlijk stond de gezelligheid en de sfeer voorop. Desondanks werd het spannend wie er aan het eind van de avond de prijsjes mochten ophalen. Lange tijd leek team Kunst, bestaande uit Andre Kunst, Jan Apeldoorn en Vi Quan Tran een goede kans te maken. Ze begonnen nog goed na de pauze, maar konden de spanning net niet aan en verloren de laatste twee wedstrijden, hierdoor lag alles weer open en daar maakte team Jansen, bestaande uit Jan Janssen, Stijn Tuijtel en Egbert Mulder gebruik van door met een geweldige eindsprint na de pauze (alles gewonnen!) de tweede plek op te eisen waardoor ze buiten de lekkere eieren ook een prijsje kregen. Toch was er maar één team onverslaanbaar en dat was het team Gul, bestaande uit Halil Gul, Kees Pippel en Rick Mulder. Met twee gelijkspelen en voor de rest alles gewonnen was er niemand die hun kon afstoppen.

Naast de prijzen voor beste teams waren er ook prijzen voor best individuele prestatie. De prijs voor beste schaker werd geclaimd door Colleen Otten die maar één keer een puntje liet liggen tegen Andre kunst en eindigde op 6 uit 7. Beste dammer was Stijn Tuijtel die zelf nooit verloor met 6.5 uit 7 en beste schaker op het tweede bord was Dick Wolkers die ook 6 uit 7 had.