Joris Ketelaars uit Soest wint Van der Wiele jeugddamtoernooi

Door Wim Winter

In de rubriek van Harm Wiersma in de Telegraaf van afgelopen zaterdag werd het maandelijkse Van der Wiele jeugddamtoernooi bij Damclub IJmuiden geroemd als een ideaal toernooi voor de jeugd om wedstrijdervaring op te doen. Er werd dan ook weer hevig gestreden om de ereplaatsen en af en toe werd ook een traantje weggepinkt in het prachtige gebouw "Jan Ligthart" aan de Eksterlaan dat met sluiting bedreigd wordt door de gemeente Velsen, die de tien verenigingen in het gebouw het bos in wil sturen.

Het grote talent bij Damclub IJmuiden, Conall Sleutel, verloor in de beslissende wedstrijd van Joris Ketelaars uit Soest. Joris dus eerste en Conall tweede. Om de derde plaats werd een barragewedstrijd gespeeld door Vince van der Wiele uit IJmuiden en Carlo Beks uit Bennebroek. Vince trok aan het langste eind en kon de derde prijs in ontvangst nemen. In de B-groep ging de eerste plek naar Damien van Leeuwen, die weliswaar gelijk geƫindigd was met Youri Kalisvaart, maar het onderlinge duel had gewonnen. Niels Reedijk werd derde.

1. Joris Ketelaars           8-16

2. Conall Sleutel            8-14