Verslag NK sneldammen voor welpen

Door Rick Hartman

's Morgens om kwart over 8 zijn we vertrokken naar Heino voor het NK sneldammen. Toen we daar aangekomen waren heb ik mij ingeschreven en zag dat er andere damborden waren.

De wedstrijd begon om 11 uur. De eerste ronde was om te bepalen in welke poule je verder kon gaan. Ik verloor alles in de eerste poule. Wel had ik bijna de partij tegen de uiteindelijke kampioen, J. Kromhout, gewonnen. Door 1 verkeerde zet verloor ik. Ik kreeg wel een compliment van hem. Hij zei dat ik goed speelde.

Hierna hadden we pauze. Ik mocht verder spelen in de derde groep. De eerste wedstrijd verloor ik. In deze groep had ik wel mijn allermooiste overwinning. Ik moest spelen tegen Sandra Langereis, die werd bij de plaatsing voor het NK eerste. Ze had toen geen partij verloren. Eerst dacht ik dat het remise zou worden, maar door een hele goede zet van mij won ik deze partij. Uiteindelijk werd ik 6e in deze groep.

Het was voor mij de eerste grote wedstrijd. Met deze damborden had ik nog nooit gespeeld. Ik moest er erg aan wennen. In het begin kreeg ik er zere ogen van. Vandaag had ik ook niet zo mijn dag, maar ik vond het erg leuk om mee te doen.

Ik vond de damborden niet leuk, maar de overwinning op Sandra Langereis maakte alles goed. Zeker nu ik weet dat zij 3x per week thuis getraind wordt.