NK sneldammen voor jeugdteams

(24-jun-2006) Door Conall Sleutel

Het laatste toernooi van dit seizoen voor mij. We moesten naar Wageningen voor het Kampioenschap van clubviertallen. Samen met Stijn, Feroz en Rick moest ik 10 wedstrijden spelen. Er waren 33 clubs. We speelden met het Zwitserse systeem. De eerste wedstrijd speelden we tegen DVA Verhaar Montage 1. Rick won als eerste en Feroz speelde remise, later won Stijn ook en uiteindelijk ik ook doordat haar vlag viel en ik nog 18 seconden over had. Ik stond veel slechter. Stijn zei dat ik keihard was.

In de tweede ronde moesten we tegen Het Noorden 1, het sterkste team dat er was. Ik zou tegen Roel Boomstra spelen, maar even later werden de borden gewisseld zodat we tegen Het Noorden 2 moesten spelen, waar ik tegen Jan-Peter Visser speelde en in twee combinaties trapte en snel verloor. Stijn won. Wij verloren met 6-2.In de derde moesten we tegen ADC 3, het “Van der Klis” team. Ik speelde tegen Wouter van der Klis. Die had een slechte schijvenverdeling. Ik kon doorbreken en won makkelijk. We wonnen met 5-3.

Hierna speelden we tegen DES Lunteren 1 waar ik verloor van Arwin Lammers waar ik helemaal werd vastgezet. Dit was de eerste keer dat ik van hem verloor. Van DES Lunteren verloren we met 5-3. Nu moesten we tegen Hiltex, waar ik tegen Sandeep Gahar speelde en waar ik hem in een LVO had en een combinatie deed waardoor hij verloor. We wonnen met 6-2 van Hiltex. Nu moesten we tegen BDSV, waar we met 5-3 van wonnen. Tegen de latere nr. 2 GDC speelden we 4-4, wat we ook speelden tegen Huissen. Tegen Hijken 2 wonnen we met 6-2.

De laatste wedstrijd moesten we tegen SNA. Deze stonden derde. Als we zouden winnen werden wij derde. Rick verloor van Berry Hofmans, die al eens voor het NK gespeeld heefd.Stijn won van Mike Koopmanschap en Feroz van Dave Bleeker. Ik speelde tegen Ben Jansen Verplanke. Het was een spannende partij, maar op het eind verloor ik door oppositie. In plaats van een vaantje kregen we allemaal een strandbal.

Het Noorden 1 werd kampioen met 20 punten uit 10 wedstrijden. Ze hadden een sterk team met Maikel  Palmans, Mei Ji Wu, Roel Boomstra en Heike Verheul.