11 maart 2006:Feroz Amirkhan tweede op noord-hollands kampioenschap aspiranten

(oor Feroz Amirkhan

De eerste dag dat we moesten spelen was ik er niet bij, maar ik kreeg de kans om het 3 weken later in te halen.

Ik moest toen tegen Sander Verschuren en tegen Rick Kemper.

Ik won ze allebei.

De keer daarna moest ik tegen Richard Bos, Marc Kok en Simon Fritschy. Als eerst moest ik tegen Richard. Ik was een beetje bang dat ik ging verliezen, dus in het begin ruilde ik alles van het bord af. Later kwam er een normale klassieke stand op het bord. Ik had alleen  niet heel erg veel tijd over en trapte in het offer van Dussaut en verloor de partij. Daarna moest ik tegen Marc: die won ik heel snel.

Als laatste moest ik tegen Simon. Ik trapte 2 keer in een zetje. De eerste was niet zo heel moeilijk: een 2 om 3. Die daarna was iets moeilijker, maar daar mag ik eigenlijk ook niet in trappen.Ik stond 1 schijf achter en hij had een dam, maar die liet hij makkelijk afpakken, dus toen stond hij nog 1 schijf voor. Toen kwam ik in een remise eindspel en probeerde nog te winnen door op zetjes te spelen. Ik bood nog remise aan maar hij nam het niet aan. Het duurde wel lang voordat hij in een zetje trapte maar uiteindelijk gebeurde het toch. Ik won de partij en ik had ook wel een beetje geluk. Ik had toen al 8 punten uit 5 wedstrijden. Richard en Dave hadden toen 11 punten uit 6 wedstrijden en ze speelden remise tegen elkaar.

De laatste dag, 11 maart, moest ik nog 1 wedstrijd tegen Thomas Vermeulen inhalen en ik moest nog de beslissende partij tegen Dave spelen.

Ik moest als eerste tegen Thomas. Hij trapte al heel snel in een 2 om 3 en iets later in een best bekende combinatie. Ik won die partij.Als allerlaatste moest ik tegen Dave. Ik had 10 punten en Dave en Richard nog steeds 11. Hij begon de partij met een rare opening: 34-30. Ik had die opening nog nooit gezien. Ik deed ook hele rare zetten vond ik, want ik wist niet wat ik moest spelen.Ik kreeg later een flankaanval. Ik had het gevoel dat hij die flankaanval probeerde te omsingelen, maar ik wist niet hoe ik het tegen moest spelen, want ik krijg volgende week pas training over de flankomsingeling. Maar ik hield toch nog wel stand met een paar rare zetten.

Later begon ik wat slechter te staan. En toen dacht ik dat het bijna was afgelopen. Toen kreeg ik een schijf op 24 en 19 en hij had schijven op 2,3,4 en 15. Hij kon gewoon 4-9 spelen, maar dat deed hij niet, dus ik liep toen naar 10 en hij mocht er niet achter lopen, want dan had ik een plakker en toen kreeg ik toch nog een dam. En hij moest een schijf offeren om naar dam te komen. En daarna moest hij nog een keer een schijf inleveren. Ik had toen al minder dan 1 minuut over. En ik had toen ik nog 13 seconden over had een slagzetje uitgehaald. En ik won toen alsnog.

Ik ben nu 2e en ben geplaatst voor de halve finale van het NK aspiranten in de meivakantie. Dat duurt 6 dagen. Ik moet dan in een gastgezin overnachten. De eerste 2 gingen door naar de halve finale. Dave zit er jammer genoeg niet bij.

Het podium: van links naar rechts Dave Bleeker (3e), Richard Bos (1e) en Feroz Amirkhan (2e). Bron: Enkhuizer Damclub

De eindstand:

1. Richard Bos                 13 punten