Jeugd seizoen 2010/2011

27-feb-2011: Rick Hartman wint overtuigend februari-editie Aevum Kozijnen/Van der Wiele jeugdtoernooi

Door: Wim Winter

Het leek of Rick Hartman geen tegenstand heeft ondervonden. Op de laatste partij na wist hij al zijn partijen te winnen. In deze laatste wedstrijd gaf hij in een gewonnen stand remise, zodat hij kampioen werd. In de voorlaatste wedstrijd tegen onze eigen Max Doornbosch moest Rick nog even de tanden op elkaar bijten. De verkiezing van Rick in het eerste van IJmuiden was geen vergissing. De coaches van IJmuiden schatten zijn vorderingen naar waarde in. Mitchel Mensinga en Raymond Koopmanschap uit Heerhugowaard eindigden als tweede en derde met liefst twee punten achterstand. In het druk bezette toernooi met 30 dammertjes uit heel Noord-Holland werd de B-groep gewonnen door Danique Smids. Tweede werd Sem Janmaat uit Haarlem en derde Maurice Koopmanschap. Klik hier voor de eindstand van der Wiele jeugdtoernooi februari 2011 en hier voor foto's.

29-jan-2011: Stan Brink wint januari-editie Aevum Kozijnen/Van der Wiele jeugdtoernooi na barrage

Door: Wim Winter In totaal 30 kinderen deden mee aan het Van der Wiele jeugddamtoernooi afgelopen zondag in de Eksterlaan. En er werd fel gestreden. De A-groep werd uiteindelijk gewonnen door Stan Brink, die de barrage won van Raymond Koopmanschap. Mitchel Mensinga werd derde. De eerste plaatsen werden dus allemaal bezet door dammertjes uit Heerhugowaard. De enige uit IJmuiden die weerwerk had kunnen bieden was Rick Hartman, maar die had zaterdag zijn debuut gemaakt in het eerste van IJmuiden met een keurige remise en had even tijd nodig voor zijn huiswerk.

De B-groep werd gewonnen door Bo Thier. Tweede werd Leon Smids en derde Martijn Vis, zodat er toch nog een IJmuidens tintje bij het eremetaal te vinden was. Klik hier voor de eindstand van der Wiele jeugdtoernooi januari 2011 en hier voor foto's.

15-nov-2010: Schooldammen enorm spektakel

Door: Wim Winter In de Burgerzaal waren woensdag waarschijnlijk nog nooit zoveel kinderen tegelijk aanwezig. Meer dan 200 kinderen streden om de fel begeerde bokaal die uiteindelijk door kopman Jelte Bottema en zijn kompanen voor de Brederode Dalton school gewonnen werd. Het Anker werd tweede en Molenweid werd derde. In totaal deden 51 teams van vier leerlingen mee aan het toernooi. De prijzen werden uitgedeeld door wethouder Baerveldt. Bij het toernooi was een heuse oud-wereldkampioen aanwezig. Slawa Tsjegoljev uit Moskou werd precies 50 jaar geleden wereldkampioen in Haarlem. Klik hier voor de eindstand schooldamtoernooi Velsen 2010 en hier voor foto's.

19-okt-2010: Stan Brink wint oktobereditie Aevum Kozijnen/Van der Wiele jeugdtoernooi

Door: Wim Winter

Het Van der Wiele jeugddamtoernooi werd zondag weer voor het eerst gehouden na de zomervakantie. In de wintermaanden wordt maandelijks een toernooi voor de beginnende en gevorderde jeugd gehouden. Dat het toernooi in Noord-Holland steeds populairder wordt, bleek wel afgelopen zondag in het “Jan Ligthart-gebouw”. Pupillen uit de Zaanstreek, Haarlem, de kop van Noord-Holland en natuurlijk IJmuiden bevolkten de damzaal.

De B-groep werd gewonnen na een spannende strijd tussen Maurice Koopmanschap uit Heerhugowaard en Jelte Bottema door de laatste. De derde plaats ging naar Danique Smids. In de hoofdgroep hield alleen Stella van Buuren uit Velserbroek zich staande in het geweld, maar de hoofdplaatsen gingen achtereenvolgens naar Stan Brink, Raymond Koopmanschap en Mitchel Mensinga.

Klik hier eindstand van der Wiele jeugdtoernooi oktober 2010, hier voor foto's en hier voor een verslag op de website van de damschool van Nico Konijn.

Seizoen 2009-2010: